Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
. A student needs to calculate the acceleration of an object. The problem gives the object's mass and the net force acting on it. Which problem-solving methodology should the student use?

AQualitatively describing the relationship between force and acceleration, rather than performing precise calculations.

BIdentifying the correct formula (F=ma) and rearranging it to solve for the unknown variable.

CSetting up a physical experiment to measure the acceleration directly under the given conditions.

DSearching for pre-solved problems with similar parameters and adapting their solutions.

Answer:

B. Identifying the correct formula (F=ma) and rearranging it to solve for the unknown variable.

Read Explanation:

  • This is the correct problem-solving methodology.

  • The student must first identify Newton's second law, then rearrange it to solve for acceleration (a=F/m), and finally substitute the given values to find the answer.


Related Questions:

നിരന്തര വിലയിരുത്തലിന്റെ ഭാഗമായി കുട്ടികളുടെ പോർട്ട് ഫോളിയോയിൽ ഉൾപ്പെടാത്തത് ?
കുട്ടികളുടെ പ്രവർത്തനത്തിന് അനുയോജ്യമായ പ്രതികരണം അധ്യാപകൻ രൂപപ്പെടുത്തുന്നതാണ്?
A student is trying to figure out why a car engine is not working by examining its different parts. This is an example of:
“പെൺ കുട്ടികൾക്ക് ക്ലാസ് അടിച്ചു. വൃത്തിയാക്കുന്ന പണിയാണ് കൂടുതൽ നല്ലത് . ആൺ കുട്ടികൾ ഡസ്ക്കും ബെഞ്ചും മാറ്റിയിടട്ടെ; ക്ലാസ് ടീച്ചർ പറഞ്ഞു. ടീച്ചറുടെ ഈ പ്രസ്താവന എന്തിനെ സൂചിപ്പിക്കുന്നു ?
In an experiment testing the effect of fertilizer on plant growth, what is the independent variable?