App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
A teacher who promotes creativity in her classroom must encourage.............

Aclosed ended questions

BOpen-ended questions

Cteacher talk

Ddirect instruction

Answer:

B. Open-ended questions

Read Explanation:

Yes, asking open-ended questions is an effective way for teachers to promote creativity in their classrooms: 

  • Encourage new ideas

    Open-ended questions can lead to new ideas, insights, and points of view. 

  • Improve higher-order thinking

    Open-ended questions can help students develop higher-order thinking skills. 

  • Foster collaboration

    Student answers to open-ended questions can lead to exciting conversations and collaboration. 

  • Help students connect

    Open-ended questions can help students connect their answers to their own lives, other stories, or real-world events. 

  • Promote creative problem-solving

    Open-ended questions can help students apply principles and concepts in creative ways to solve problems. 

Other ways to foster creativity in the classroom include: 

  • Providing opportunities for students to solve problems in different ways 

  • Giving students the freedom to express their ideas 

  • Creating an accepting environment where students feel comfortable making mistakes 

  • Providing items to stimulate students' imagination 

  • Encouraging students to ask questions themselves


Related Questions:

എജുക്കേഷൻ, ഫസ്റ്റ് പ്രിൻസിപ്പൽസ് എന്നിവ ആരുടെ കൃതികളാണ് ?
താഴെ നൽകിയിട്ടുള്ളവയിൽ പ്രീ- സ്കൂൾ ശിശു പ്രകൃതത്തിന്റെ സവിശേഷതയല്ലാത്തത്.
ആന്തരിക അഭിപ്രേരണയെ .............................എന്ന് വിളിക്കുന്നു
കോമിനേയസ് സ്ഥാപിച്ച വിദ്യാലയം ?

കുട്ടിയുടെ അറിവു നിർമ്മാണ പ്രക്രിയയുടെ ഘട്ടങ്ങളുടെ ശരിയായ ക്രമം കണ്ടെത്തുക :-

  1. പ്രശ്ന നിർധാരണത്തിനുള്ള പ്രവർത്തനങ്ങൾ ആസൂത്രണം ചെയ്യുന്നു. (എങ്ങനെ, എപ്പോൾ, എന്തൊക്കെ ചെയ്യണം? എങ്ങനെ ചിന്തിച്ചതുകൊണ്ടാണ് താൻ പ്രശ്നനിർധാരണ പ്രവർത്തനങ്ങൾ ഇപ്രകാരം ആസൂത്രണം ചെയ്തത്) പങ്കുവയ്ക്കുന്നു.
  2. സാമൂഹ്യ പ്രശനവുമായി പ്രത്യക്ഷമായോ പരോക്ഷമായോ ബന്ധമുള്ള പഠനപ്രശ്നം കൂട്ടി അഭിമുഖീകരിക്കുന്നു. പ്രശ്നത്തിന്റെ പ്രസക്തി തിരിച്ചറിയുന്നു.
  3. പ്രശ്ന നിർധാരണ പ്രവർത്തനങ്ങളിൽ ഏർപ്പെടുന്നു.
  4. പ്രശ്നം ഏറ്റെടുക്കുന്നു. ചില അനുമാനങ്ങൾ / കൽപനകൾ രൂപീകരിക്കുന്നു. പ്രശ്നം വിശകലനം ചെയ്യുന്നു.
  5. നിഗമനങ്ങൾ ന്യായീകരിക്കൽ