App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
How does Vygotsky describe the relationship between a child's thoughts and language until about age two?

AThey develop independently and never merge.

BThey are unrelated.

CThey develop separately and then merge.

DLanguage precedes thought.

Answer:

C. They develop separately and then merge.

Read Explanation:

  • ഏകദേശം രണ്ട് വയസ്സ് വരെ കുട്ടിയുടെ ചിന്തകളും ഭാഷയും സ്വതന്ത്രമായി വികസിക്കുകയും പിന്നീട് ലയിപ്പിക്കുകയും ചെയ്യണമെന്ന് വൈഗോട്സ്കി നിർദ്ദേശിച്ചു.
  • The development of thought processes and the acquisition of language തമ്മിൽ ഒരു പ്രാരംഭ വേർതിരിവ് ഉണ്ടെന്ന് ഇത് സൂചിപ്പിക്കുന്നു.
  • എന്നിരുന്നാലും, കുട്ടി വളരുന്നതിനനുസരിച്ച്, ഈ രണ്ട് വശങ്ങളും ക്രമേണ കൂടിച്ചേർന്ന്, ചിന്തയുടെയും ഭാഷയുടെയും സംയോജിത സംവിധാനം രൂപപ്പെടുത്തുന്നു (forming an integrated system of thought and language).

Related Questions:

Which theorist is associated with the concept of "scaffolding" in the context of learning?
Which of the following is an example of active and experiential learning?
What does "Objectivity" mean in the characteristics of a good test?
Which of the following statements is true in the context of grammar?
Mother tongue is learnt quite ______, whereas, a second language is learnt ______.