App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
How does Vygotsky describe the relationship between a child's thoughts and language until about age two?

AThey develop independently and never merge.

BThey are unrelated.

CThey develop separately and then merge.

DLanguage precedes thought.

Answer:

C. They develop separately and then merge.

Read Explanation:

  • ഏകദേശം രണ്ട് വയസ്സ് വരെ കുട്ടിയുടെ ചിന്തകളും ഭാഷയും സ്വതന്ത്രമായി വികസിക്കുകയും പിന്നീട് ലയിപ്പിക്കുകയും ചെയ്യണമെന്ന് വൈഗോട്സ്കി നിർദ്ദേശിച്ചു.
  • The development of thought processes and the acquisition of language തമ്മിൽ ഒരു പ്രാരംഭ വേർതിരിവ് ഉണ്ടെന്ന് ഇത് സൂചിപ്പിക്കുന്നു.
  • എന്നിരുന്നാലും, കുട്ടി വളരുന്നതിനനുസരിച്ച്, ഈ രണ്ട് വശങ്ങളും ക്രമേണ കൂടിച്ചേർന്ന്, ചിന്തയുടെയും ഭാഷയുടെയും സംയോജിത സംവിധാനം രൂപപ്പെടുത്തുന്നു (forming an integrated system of thought and language).

Related Questions:

Which statement best describes language acquisition?
What is one of the principles of the Situational Approach?
The primary objective of language teaching in lower primary classes is to
Which is a required step in teaching an Extensive Reader?
What does the Sapir-Whorf Hypothesis propose?