Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
How does Vygotsky describe the relationship between a child's thoughts and language until about age two?

AThey develop independently and never merge.

BThey are unrelated.

CThey develop separately and then merge.

DLanguage precedes thought.

Answer:

C. They develop separately and then merge.

Read Explanation:

  • ഏകദേശം രണ്ട് വയസ്സ് വരെ കുട്ടിയുടെ ചിന്തകളും ഭാഷയും സ്വതന്ത്രമായി വികസിക്കുകയും പിന്നീട് ലയിപ്പിക്കുകയും ചെയ്യണമെന്ന് വൈഗോട്സ്കി നിർദ്ദേശിച്ചു.
  • The development of thought processes and the acquisition of language തമ്മിൽ ഒരു പ്രാരംഭ വേർതിരിവ് ഉണ്ടെന്ന് ഇത് സൂചിപ്പിക്കുന്നു.
  • എന്നിരുന്നാലും, കുട്ടി വളരുന്നതിനനുസരിച്ച്, ഈ രണ്ട് വശങ്ങളും ക്രമേണ കൂടിച്ചേർന്ന്, ചിന്തയുടെയും ഭാഷയുടെയും സംയോജിത സംവിധാനം രൂപപ്പെടുത്തുന്നു (forming an integrated system of thought and language).

Related Questions:

An important objective of language teaching is to:

Language is ...............

  1. Symbolic
  2. Semantic
  3. Generative
  4. Structured
    ‘Gender sensitization’ in the school curriculum implies
    The study of sound patterns is
    If a teacher while teaching a poem encourages learners to sing, draw, and dance, she is making use of the principle of: