Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
In Continuous and Comprehensive Evaluation (CCE) the second term 'comprehensive' means that the scheme tries to cover:

Aboth scholastic and the co-scholastic aspects of students

Bboth summative and formative types

Cco-scholastic aspects only

Dscholastic aspects only

Answer:

A. both scholastic and the co-scholastic aspects of students

Read Explanation:

This approach recognizes that a student's development is not limited to academic subjects alone.

  • Scholastic aspects refer to the academic subjects and intellectual abilities, such as math, science, language, and social studies. This is the traditional area of evaluation, focusing on knowledge and understanding.

  • Co-scholastic aspects refer to a student's non-academic development, including their skills, attitudes, values, and talents. This includes areas like art, music, sports, character development, communication skills, and emotional intelligence.

By including both, CCE provides a more holistic and complete picture of a student's progress.


Related Questions:

ഈഡിപ്പസ് കോംപ്ലക്സ് എന്നത് ?
ശിശുവ്യവഹാര പഠനത്തിൽ പ്രസക്തമായ സംഭവങ്ങളുടെ ഓർമ്മക്കുറിപ്പുകൾ ഏതു പേരിൽ അറിയപ്പെടുന്നു ?
ജന്മനാ അംഗവൈകല്യമുള്ള കുട്ടി നഴ്സറി ക്ലാസ്സിൽ പോയിരുന്നില്ല. അതിനാൽ ഒന്നാം ക്ലാസ്സിൽഎത്തിയപ്പോൾ മറ്റു കുട്ടികളെപ്പോലെ ഭാഷാശേഷി നേടാൻ കഴിഞ്ഞില്ല. വികസനത്തിലെ ഏത് തത്വവുമായി ഇതിനെ ബന്ധപ്പെടുത്താം ?
അദ്ധ്യാപകന്റെ പാഠാസൂത്രണത്തിനും പ്രവർത്തന പദ്ധതികൾക്കും മാർഗനിർദേശം നൽകുന്ന രൂപരേഖയാണ് ?
The Affective domain of the taxonomy is concerned with: