App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
Piaget’s concept of disequilibrium is best applied in education by:

AEnsuring students are never confused during lessons

BProviding tasks slightly above the students’ current cognitive level

CRepeating familiar exercises for reinforcement

DAvoiding new or challenging material

Answer:

B. Providing tasks slightly above the students’ current cognitive level

Read Explanation:

  • Disequilibrium encourages learning as students encounter tasks that do not fit their existing schemas, prompting them to assimilate or accommodate new knowledge.

  • This aligns with the concept of the Zone of Proximal Development (ZPD).


Related Questions:

According to Ausubel, which factor is most critical for learning?
സമീപസ്ഥമായവയെ ഒരു കൂട്ടമായി കാണാനുള്ള പ്രവണത പഠനത്തിലെ സമഗ്രതാ നിയമങ്ങളിൽ ഏതിൽ പെടുന്നു ?
ഒരു ഡിസ്ട്രിബ്യൂട്ടർ കടക്കാരനോട് പറയുന്നു " 100 ബോക്സ് എടുത്താൽ 10 ബോക്സ് ഫ്രീ".സ്കിന്നറുടെ അഭിപ്രായത്തിൽ ഇത് ഏതുതരം പ്രബലനമാണ് ?
പ്രബലനം എന്ന ആശയം പഠനതത്വങ്ങളോട് ചേർത്തുവെച്ച മനഃശാസ്ത്രജ്ഞൻ ?
Who gave the concept of learning by Trial and Error?