App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
Piaget’s concept of disequilibrium is best applied in education by:

AEnsuring students are never confused during lessons

BProviding tasks slightly above the students’ current cognitive level

CRepeating familiar exercises for reinforcement

DAvoiding new or challenging material

Answer:

B. Providing tasks slightly above the students’ current cognitive level

Read Explanation:

  • Disequilibrium encourages learning as students encounter tasks that do not fit their existing schemas, prompting them to assimilate or accommodate new knowledge.

  • This aligns with the concept of the Zone of Proximal Development (ZPD).


Related Questions:

പാവ്ലോവിന്റെ S-R ബന്ധത്തിന് പകരം, R-S ബന്ധത്തിനും, പ്രബലനത്തിനും (Reinforcement) ഊന്നൽ നൽകിയ സിദ്ധാന്തം ?
'തിങ്കിംഗ് ആൻഡ് സ്പീച്ച്' ആരുടെ രചനയാണ് ?
What does Vygotsky’s term Zone of Proximal Development (ZPD) refer to?
The father of Experimental psychology;
മനഃശാസ്ത്ര പഠനങ്ങളിൽ ക്ഷേത്രസിദ്ധാന്തം (Field Theory) അവതരിപ്പിച്ചതാര്?