App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
Select the name who putfored the concept of Advance organiser

AGardner

BBruner

CPiaget

DAusuble

Answer:

D. Ausuble

Read Explanation:

David Ausubel (1918-2008) was an educational psychologist who developed a theory of meaningful learning that influenced research into the relationship between existing and new knowledge: 

  • Theory of meaningful learning

    Ausubel's theory states that learning occurs when new information interacts with existing knowledge in a learner's cognitive structure. He believed that learners should be taught based on what they already know, rather than their age or stage. 

  • Advance organizers

    Ausubel developed the theory of advance organizers to help learners activate their existing knowledge. 

  • Subsumption

    Ausubel's theory of subsumption states that new information is connected to existing concepts in a learner's mental framework. 

  • Direct instruction

    Ausubel supported direct instruction methods, which he believed were more effective than discovery-based teaching techniques. 

  • Academic mastery

    Ausubel emphasized the importance of academic mastery of the subject matter. 

Ausubel Theory of Subsumption in 101: Your Powerful Guide

Related Questions:

ഗുണനിലവാരമുള്ള വിദ്യാഭ്യാസം ഓരോ പൗരന്റെയും അവകാശമാണ്. ഈ ലക്ഷ്യം സാധ്യമാകണമെങ്കിൽ:(1)വിദ്യാഭ്യാസം ഭരണകൂടത്തിന്റെ ഉത്തരവാദിത്വം ആയിരിക്കണം (2 )മികച്ച വിദ്യാഭ്യാസ ദർശനം ഉരുത്തിരിയണം (3) വിദ്യാഭ്യാസം രക്ഷാകർത്താക്കളുടെ കടമ ആയിരിക്കണം(4 ) വിദ്യാഭ്യാസ നിയമങ്ങൾ ഫലപ്രദമായി നടപ്പിൽ വരുത്തണം
'വാക്കുകൾക്ക് മുമ്പ് വസ്തുക്കൾ, വായനക്ക് മുമ്പ് വാക്കുകൾ, വരയ്ക്ക് മുമ്പ് വായന, എഴുത്തിന് മുൻപ് വര'. ആരുടെ വാക്കുകൾ ആണ് ഇത് ?
താഴെപ്പറയുന്നവയിൽ പ്രതിക്രിയ അധ്യാപനത്തിന്റെ പ്രത്യേകതകൾ?
Bruner believed that teaching should focus on:
ബോധനോദേശങ്ങളുടെ വർഗ്ഗവിവരണ പട്ടികയിൽ മനഃ ശ്ചാലക മേഖലയിലെ പഠനതലങ്ങളെയും പഠനനേട്ടങ്ങളെയും തരം തിരിച്ചത് ആര്?