App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
Vygotsky's theory implies:

AChild will learn best when she/he is alone

BCollaborative problem solving

CIndividual assignments to each student

DNot supporting a child in solving difficult questions

Answer:

B. Collaborative problem solving

Read Explanation:

Lev Vygotsky's sociocultural theory of cognitive development implies that social interaction and cultural experiences are important to cognitive development: 

  • Learning is social

    Vygotsky believed that learning is a social process, not an independent journey of discovery. He believed that children learn through interacting with others, such as parents, teachers, peers, and caregivers. 

  • Culture shapes development

    Vygotsky believed that culture plays a role in shaping cognitive development, and that development varies across cultures. 

  • Language is important

    Vygotsky believed that language is the root of all learning. He believed that speech is a major psychological tool in a child's development of thinking. 

  • Children learn from others

    Vygotsky believed that children gradually learn to function intellectually on their own through the assistance of more experienced people. 

  • Private speech

    Vygotsky believed that private speech is a tool that children use to facilitate cognitive processes, such as overcoming task obstacles. 

  • Play is important

    Vygotsky believed that play is important and allows children to stretch themselves cognitively.


Related Questions:

സർഗ്ഗാത്മകതയുടെ ഘടകങ്ങൾ ഏവ ?

  1. ഒഴുക്ക്
  2. മൗലികത
  3. വിപുലീകരണം
    ഒരു വയസ്സുള്ള കുട്ടി തനിയ്ക്ക് ഇഷ്ടമുള്ള കളിപ്പാട്ടം എടുക്കുന്നതിന് തന്റെ ശരീരം മുഴുവൻ അതിനടുത്തേക്ക് എത്തിക്കുന്നു. ഈ പ്രസ്താവന ഏത് വികാസ തത്ത്വവുമായി ബന്ധപ്പെട്ടതാണ് ?

    മാനസിക വികസന മേഖലകൾക്ക് ഉദാഹരണങ്ങൾ ഏവ ?

    1. ഭാവനാവികസനം
    2. ശ്രദ്ധയും താല്പര്യവും
    3. ഓർമശക്തി വികസനം
    4. പ്രശ്ന നിർദ്ധാരണ ശേഷി
      പിയാഷെയുടെ വൈജ്ഞാനിക വികസന ഘട്ടങ്ങളിൽ ജനനം മുതൽ രണ്ടു വയസ്സുവരെയുള്ള വികാസഘട്ടം ?
      Select the term for unlawful behaviour by minors, usually those between the ages of 10 and 17.