Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads

Which of the following are distinctive characteristics of the service sector compared to primary and secondary sectors?

  1. Production of intangible goods like advice, experience, and attention.

  2. Heavy reliance on human skill, interaction, and knowledge.

  3. Ability to be physically stored and transferred like tangible goods.

  4. Contribution to productivity and sustainability of other sectors.

A1, 2 and 4 only

B1, 3 and 4 only

C2 and 3 only

D1, 2, 3 and 4

Answer:

A. 1, 2 and 4 only

Read Explanation:

  • Services are intangible, not physical (so statement 3 is incorrect).

  • The sector depends on human knowledge, skills, and interaction and contributes indirectly to the productivity/sustainability of both agriculture and industry.


Related Questions:

Which sector transforms raw materials into goods?
കൃഷി , മൽസ്യം വളർത്തൽ എന്നിവ ഉൾപ്പെടുന്ന മേഖല ഏതാണ്?

ഇവയിൽ ശരിയായ പ്രസ്താവനകൾ ഏതെല്ലാം ?

  1. മനുഷ്യരുടെ വിവിധ ആവശ്യങ്ങള്‍ തൃപ്തിപ്പെടുത്തുന്നതിനായി സാധനങ്ങളും സേവനങ്ങളും ലഭ്യമാക്കുന്നതിനെയാണ് ഉല്പാദനം എന്ന് പറയുന്നത്.
  2. ഉൽപാദന പ്രക്രിയയിൽ നിന്നും ലഭിക്കുന്ന സാധനങ്ങളെയും സേവനങ്ങളെയും ആണ് ഉൽപ്പന്നങ്ങൾ എന്ന് വിളിക്കുന്നത്
  3. ഉൽപ്പന്നങ്ങൾ ഉൽപ്പാദിപ്പിക്കുന്നത് ഗാർഹിക യൂണിറ്റും,ഉൽപ്പന്നങ്ങൾ ഉപയോഗിക്കുന്നത് ഉൽപ്പാദന യൂണിറ്റും ആണ്

    Consider the following statements about Kerala’s employment structure compared to all-India (2023-24):

    1. Kerala has a smaller share of its workforce in the primary sector than the national average.

    2. The share of employment in the service sector is higher in Kerala compared to India.

    3. The secondary sector employs a much larger share in Kerala than in India.

    ഉൽപ്പാദന സാധ്യതാ വക്രം ഏത് സാമ്പത്തിക ആശയത്തെയാണ് പ്രധാനമായി സൂചിപ്പിക്കുന്നത് ?