Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads

Arrange the following teaching processes in order:

(i) Evaluation

(ii) Formulation of objectives

(iii) Presentation of materials

(iv) Relating present knowledge with previous knowledge

A(i) (ii) (iii) (iv)

B(ii) (iv) (iii) (i)

C(ii) (iii) (iv) (i)

D(iv) (iii) (i) (ii)

Answer:

D. (iv) (iii) (i) (ii)

Read Explanation:

Sequential order of the teaching process

I: Selection of the subject matter.

II : Evaluation.

III : Feedback.

IV : Formulating Objectives.


Related Questions:

അധ്യാപിക പഠനലക്ഷ്യം നിശ്ചയിക്കുകയും പഠിതാവ് പഠനവിഷയം ആഴത്തിൽ പഠിക്കുകയും സമയബന്ധിതമായി തയ്യാറാക്കി സമർപ്പിക്കുകയും ചെയ്യുന്നതാണ് ?
താഴെ കൊടുത്തിരിക്കുന്നവരിൽ പ്രാവീണ്യ പഠനവുമായി ബന്ധമുള്ള പേര് ഏത് ?
Who is the author of the book “The tall tale brain’?
One of the key limitations of problem-based learning (PBL) for both students and teachers is that it can be:
The ultimate goal of effective evaluation in science learning is to: