Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads

സൂക്ഷ്മ അധ്യയനത്തിന്റെ (മൈക്രോടീച്ചിംഗ്) ശരിയായ ഘട്ടങ്ങൾ ഏതാണ്?

  1. ആസൂത്രണം

  2. അധ്യാപനം

  3. പ്രതികരണം

  4. പുനരധ്യയനം

  5. പ്രതിഫലനം

A1, 3, 2, 5, 4

B2, 1, 4, 3, 5

C3, 1, 2, 4, 5

D1, 2, 3, 4, 5

Answer:

D. 1, 2, 3, 4, 5

Read Explanation:

Microteaching

  • Microteaching is a teacher training technique in which teachers practice and refine their teaching skills in a controlled, small-scale environment.

Key Features

  • Lessons are short, usually 5-10 minutes long.

  • Delivered to a small group of peers or students.

  • Followed by immediate feedback, reflection, and opportunities for improvement.

  • Focuses on specific teaching skills (e.g., questioning, explaining, classroom management).

Steps in Microteaching

1. Planning: The teacher prepares a short lesson with clear objectives.

2. Teaching: The teacher delivers the lesson to a small group.

3. Feedback: Peers or supervisors provide feedback on the lesson.

4. Re-teaching: The teacher incorporates the feedback and improves the lesson.

5. Reflection: The teacher reflects on the experience and identifies areas for further development.


Related Questions:

The most important element in the subject centered curriculum
ജീൻ പിയാഷെയുടെ സിദ്ധാന്തപ്രകാരം അമൂർത്ത ചിന്ത സാധ്യമാകുന്ന വികസനഘട്ടം ഏത് ?
Mammals produce milk to feed their babies. Tiger is a mammal, therefore tiger produces milk to feed their bables. The logical basis of the statement is:
The concept of 'reflective observation' in Kolb's Experiential Learning Cycle involves:
ബിന്ദു ടീച്ചർ എല്ലാ ദിവസവും തന്റെ ക്ലാസ്സിലെ പഠനത്തിൽ പിന്നോക്കം നിൽക്കുന്ന കുട്ടികളെ സഹായിക്കാൻ സമയം കണ്ടെത്തുന്നു. ടീച്ചർ കുട്ടികളുടെ സംശയങ്ങൾ വ്യക്തിപരമായി തീർക്കും. ആവശ്യമെങ്കിൽ പ്രാഥമികാശയങ്ങൾ വ്യക്തമാക്കിക്കൊണ്ട് പാഠഭാഗത്തിലെ പ്രവർത്തനങ്ങൾ വിശദീകരിക്കും. ഇതിൽ പറയാവുന്നത് :