Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
Which of the following is an example of higher-order of cognitive learning outcome?

ALearning of facts and their sequences

BLearning roles and action sequences

CLearning of concepts and abstractions

DLearning of awareness and valuing

Answer:

C. Learning of concepts and abstractions

Read Explanation:

Bloom's Taxonomy of Educational Objectives

  • He has adopted a three-dimensional division of Learning experiences which are classified into three domains, that is, Cognitive, Affective and Psychomotor. (knowing, feeling, doing: Head, -Heart, Hand).

  • According to Bloom, learning of concepts and abstractions involves a higher order of cognitive learning outcome such as constructing, formulating, investigating, etc. whereas learning of facts and sequences, learning roles and action sequences and learning of awareness and valuing makes use of the lower/basic order of the cognitive learning outcome, as understood from the figure given below:

Screenshot 2024-09-25 120635.png

Related Questions:

കുട്ടികൾ ചലനാത്മകയുള്ളവരാണ് എന്ന് വിശ്വസിക്കുന്ന അധ്യാപകൻ ഒരുക്കുന്ന പഠനബോധന പ്രകിയയുടെ പ്രത്യേകതയിൽപ്പെടാത്തത്?
ജന്മനാ അംഗവൈകല്യമുള്ള കുട്ടി നഴ്സറി ക്ലാസ്സിൽ പോയിരുന്നില്ല. അതിനാൽ ഒന്നാം ക്ലാസ്സിൽഎത്തിയപ്പോൾ മറ്റു കുട്ടികളെപ്പോലെ ഭാഷാശേഷി നേടാൻ കഴിഞ്ഞില്ല. വികസനത്തിലെ ഏത് തത്വവുമായി ഇതിനെ ബന്ധപ്പെടുത്താം ?
What do knowledge, comprehension, application, analysis, synthesis and evaluation belong to?
സഹപാഠികളുടെ ചെറുസംഘം ഒരു പൊതു ഉദ്ദേശം മുൻനിർത്തി പ്രവർത്തിക്കുന്നതിനെ എങ്ങനെ വിശേഷിപ്പിക്കാം ?
The process of gathering evidence of student learning to make judgments about their achievement is called: