Challenger App

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads

While teaching 'force' using Concept Attainment Model, teacher presents the following exemplars.

(i) Pushing a table

(ii) A box on the table

(iii) Stopping a rolling ball

Identify the positive exemplars.

A(i) and (iii)

B(i) and (ii)

C(ii) and (iii)

D(i), (ii) and (iii)

Answer:

A. (i) and (iii)

Read Explanation:

  • Concept Attainment: Teaching a concept (like "force") using examples.

  • Exemplars: Good examples of the concept.

  • Pushing Table: Force makes it move (from rest).

  • Stopping Ball: Force makes it stop (changes motion).

  • Relatable: Students understand these real-world examples.

  • Contrast: Teacher would also show non-examples to clarify the concept further.


Related Questions:

താഴെ കൊടുത്തവയിൽ നിന്നും ഓർമയെ മെച്ചപ്പെടുത്താൻ ക്ലാസ് മുറിയിൽ ശ്രദ്ധിക്കേണ്ട കാര്യങ്ങൾ ഏവ ?

  1. സഹചര തത്വവും വർഗീകരണവും
  2. സമഗ്രപഠനവും അംശപഠനവും
  3. വിവിധ ഇന്ദ്രിയങ്ങളുടെ ഉപയോഗം
  4. സ്വന്തം ഭാഷയിൽ കുറിപ്പ് തയ്യാറാക്കൽ
    മൾട്ടിമോഡ് സിദ്ധാന്തം ആവിഷ്കരിച്ചത് ആര് ?
    താഴെ നൽകിയിരിക്കുന്നവയിൽ മറവിയെക്കുറിച്ചുള്ള സിദ്ധാന്തം ഏത് ?
    In the revised levels of processing theory of memory:

    താഴെപ്പറയുന്നവയിൽ പ്രശ്ന നിർദ്ധാരണത്തിൻറെ ഘട്ടങ്ങൾ ഏതെല്ലാം ?

    1. ലക്ഷ്യം വയ്ക്കുക (Set goal)
    2. പ്രശ്നം പര്യവേഷണം ചെയ്യുക (Explore the Problem)
    3. മറ്റ് മാർഗ്ഗങ്ങൾ നോക്കുക (Look at alternatives)
    4. മൂല്യനിർണ്ണയം നടത്തുക (Evaluation)