App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
Which one is not a Maxim of Teaching Mathematics?

AGeneral to Particular

BConcrete to Abstract

CAnalysis to Synthesis

DKnown to Unknown

Answer:

A. General to Particular

Read Explanation:

The maxim "General to Particular" is actually a recognized approach in teaching mathematics. It suggests starting with general concepts or principles and then moving to specific examples or cases, which helps build a strong foundational understanding.

However, the statement you provided does not specify which one among a list is not a maxim of teaching mathematics. But, if you're asking for what is not commonly considered a maxim, some common maxims of teaching mathematics include:

  1. From Concrete to Abstract - Begin with tangible examples and move toward more abstract concepts.

  2. From Simple to Complex - Start with simple ideas and gradually introduce more complicated ones.

  3. From Known to Unknown - Begin with concepts or methods students are already familiar with and build upon them.

If you had a specific list of options in mind, feel free to share them, and I can identify which one is not a recognized maxim.


Related Questions:

നിറയെ യാത്രക്കാരുമായി ഒരു ട്രെയിൻ യാത്ര തുടങ്ങുന്നു.ആദ്യത്തെ സ്റ്റേഷനിൽ, മൂന്നിലൊന്ന് ആളുകളെ ഇറക്കിയ ശേഷം 96 പേരെ കൂടി കയറ്റുന്നു.അടുത്ത സ്‌റ്റേഷനിൽ പകുതിപേർ ഇറങ്ങി 12 പുതിയ യാത്രക്കാർ കയറുമ്പോൾ യാത്രക്കാരുടെ എണ്ണം 240 ആണെങ്കിൽ തുടക്കത്തിലെ യാത്രക്കാരുടെ എണ്ണം?
ഒരു വാട്ടർ ടാങ്കിൽ 500 ലിറ്റർ വെള്ളമുണ്ട്. എങ്കിൽ 250 mL വെള്ളം കൊള്ളുന്ന എത്ര കുപ്പികളിൽ ഈ വെള്ളം നിറക്കാം ?
0,1,2, 3 എന്നീ അക്കങ്ങൾ ഉപയോഗിച്ച് എത്ര നാലക്ക ഇരട്ടസംഖ്യകൾ ഉണ്ടാക്കാം?
0.02 x 0.4 x 0.1 = ?
1 മുതൽ 9 വരെയുള്ള സംഖ്യകളുടെ തുകയെത്ര ?