App Logo

No.1 PSC Learning App

1M+ Downloads
Which one is not a Maxim of Teaching Mathematics?

AGeneral to Particular

BConcrete to Abstract

CAnalysis to Synthesis

DKnown to Unknown

Answer:

A. General to Particular

Read Explanation:

The maxim "General to Particular" is actually a recognized approach in teaching mathematics. It suggests starting with general concepts or principles and then moving to specific examples or cases, which helps build a strong foundational understanding.

However, the statement you provided does not specify which one among a list is not a maxim of teaching mathematics. But, if you're asking for what is not commonly considered a maxim, some common maxims of teaching mathematics include:

  1. From Concrete to Abstract - Begin with tangible examples and move toward more abstract concepts.

  2. From Simple to Complex - Start with simple ideas and gradually introduce more complicated ones.

  3. From Known to Unknown - Begin with concepts or methods students are already familiar with and build upon them.

If you had a specific list of options in mind, feel free to share them, and I can identify which one is not a recognized maxim.


Related Questions:

1.004 - 0.0542 =
ഒരാൾ ഒരു സ്ഥലത്ത് നിന്ന് മറ്റൊരിടത്തേക്ക് മണികൂറിൽ 45 കിലോമീറ്റർ വേഗതയുള്ള കാറിൽ 8 മണിക്കൂർ യാത്ര ചെയ്തു . തിരിച്ച് മണികൂറിൽ 40 കിലോമീറ്റർ വേഗത്തിലാണ് യാത്ര ച്യ്തതെങ്കിൽ മടക്കയാത്രക്കെടുത്ത സമയം എത്ര മണിക്കൂർ ?
2597 - ? = 997.
a=1,b=11,c=111,d=0 എങ്കിൽ a+b+c-d എത്ര?
ഒരു ക്യൂവിൽ 5 കുട്ടികൾക്ക് എത്ര രീതിയിൽ നിൽക്കാൻ കഴിയും ?